Galeria

Wycieczka do Bałtowa

W dniu 18 maja 2018 r. uczniowie klas I – VI wraz ze swoimi wychowawcami wyruszyli na jednodniową wycieczkę do Parku Jurajskiego  w Bałtowie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Prehistorycznego Oceanarium. Za pomocą technologii trójwymiarowego przekazu przenieśliśmy się w świat podwodnego życia ogromnych gadów. Mieliśmy okazję spotkać się „oko w oko” z gatunkami, które żyły na Ziemi tysiące lat temu, czyli potężny mierzący 20 m długości Megalodon, rybo podobny Mozazaur, czy obdarzony długą szyją płetwo jaszczur Plezjozaur. Zwierzęta te do tej pory podziwialiśmy tylko w książkach. Po wizycie w Oceanarium udaliśmy się do Zwierzyńca Dolnego. Tutaj zobaczyliśmy ciekawe gatunki różnobarwnego ptactwa oraz liczne ssaki takie jak: surykatki, kuce, osły, makaki. Po drugiej części Zwierzyńca zwanego Górnym odbyliśmy przejażdżkę amerykańskim autobusem (schoolbusem) pomiędzy zwierzętami współcześnie żyjącymi takimi jak: strusie, wielbłądy, lamy, antylopy czy jelenie. Podróż ubarwiał nam przewodnik, który ciekawie opowiadał o zwyczajach tych zwierząt. Z kolei udaliśmy się na wystawę ,,Polska w Miniaturze”, gdzie podziwialiśmy 50 modeli najciekawszych zabytków architektonicznych powstałych w różnych okresach historycznych wykonanych w skali 1:25. Oglądaliśmy zamki piastowskie, twierdze krzyżackie, wygodne rezydencje jak również pograniczne warownie, o których ciekawie opowiadał oprowadzający nas po wystawie pan przewodnik.

Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Sabatówce, czyli w świecie wiedźm, czarownic i białej magii, gdzie czarownica Hogata spaliła nasze smutki i nawarzyła eliksiru na zwinność. Następnie udaliśmy się do kina na film pt:,, Dinozaury” pokazywany w systemie 5D. To były emocje! Hulający po sali wiatr, pryskająca na widzów woda, ruszające się fotele i trójwymiarowy obraz filmu sprawiły, że mieliśmy wrażenie zmiany czasu i przestrzeni. Po kinowych emocjach poszliśmy  na zamówiony obiad, który  wszyscy z wielkim apetytem zajadali. Po pysznym obiedzie udaliśmy się do Jura Parku, gdzie powitał nas pan przewodnik, który ciekawie  opowiadał o zgromadzonych tu eksponatach. Wszyscy dzielnie maszerowali pośród olbrzymich prehistorycznych gadów. Z kolei w Muzeum Jurajskim dzieci obejrzały różnego rodzaju skamieniałości. Były to kości dinozaurów, szczątki morskich gadów zęby rekinów, koralowce i głowonogi. Z powodu tego, że padał deszcz to nie mogliśmy skorzystać z atrakcji dostępnych w Parku Rozrywki, więc w ramach rekompensaty pan pilot powoził chętnych uczniów łodzią. Na zakończenie wizyty w Bałtowie zakupiliśmy pamiątki i udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Z wycieczki do Krainy Dinozaurów wszyscy wrócili pełni wrażeń i zadowoleni. Mamy  nadzieję, że dla naszych uczniów  była to niezapomniana przygoda.