Galeria

Wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego

W  dniu 26 września 2019r. 24 uczniów z klasy od III do VIII, wzięło udział w wycieczce do Ojcowskiego Parku Narodowego. Wycieczkę zorganizowała nauczycielka geografii pani Elżbieta Rybicka przy współpracy Biura Turystycznego VIVERE z siedzibą w Ojcowie. Opiekę nad uczestnikami wycieczki sprawowała pani dyrektor Jolanta Dzwolak i wychowawca klas IV-V pani Jolanta Kłyza. Wczesnym rankiem punktualnie o godzinie 6.00 z nadzieją na ciekawą przygodę wyruszyliśmy do Ojcowa. W przerwie wstąpiliśmy do McDonald ‘s, gdzie uczniowie mogli zamówić swoje ulubione dania. Podróż trwała 5 godzin i upłynęła w miłej atmosferze. W Czajowicach pod Ojcowem czekał na nas pan Krzysztof, przewodnik naszej wycieczki. W czasie sześciogodzinnego zwiedzania wszyscy mogli na własne oczy podziwiać walory krajobrazowe parku, spacerując Doliną Prądnika. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie liczącej 320 m długości Jaskini Łokietka, która słynie z przepięknych form skalnych. Widzieliśmy stalaktyty zwisające ze stropu jaskini. Pan przewodnik opowiadał nam o legendzie związanej z tym miejscem, które było kryjówką króla Władysława Łokietka oraz o mieszkańcach jaskini nietoperzach i pająkach. Oczarowani opuściliśmy jaskinię i udaliśmy się do Bramy Krakowskiej, a przez jej wrota do Źródełka Miłości.

Następnie po obejrzeniu Jaskini Krowiej, Igły Deotymy i hodowli pstrąga zatokowego udaliśmy się do Muzeum Przyrodniczego. W Muzeum Przyrodniczym uczniowie obejrzeli film 3D, ukazujący etapy powstawania krajobrazu Ojcowskiego Parku Narodowego i podziwiali wystawy prezentujące florę i faunę parku. Następnie udaliśmy się na pożywny obiad, który wszyscy zjedli ze smakiem. Po obiedzie odwiedziliśmy zamek w Pieskowej Skale zaliczany do najbardziej znaczących Orlich Gniazd, w którym kręcone były liczne znane filmy polskie np. ,,Janosik”. Na dziedzińcu zamkowym wysłuchaliśmy opowieści na temat historii zamku i legend z nim związanych. Tutaj również mogliśmy podziwiać niezwykły ostaniec, Maczugę Herkulesa, skałę o wysokości 20 metrów, powstałą na skutek wietrzenia i zjawisk krasowych. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie ruin Zamku Kazimierzowskiego w Ojcowie, czyli fragmentów murów obwodowych i studni głębokiej na 20 m. Tutaj również zakupiliśmy różne pamiątki, pożegnaliśmy naszego  sympatycznego przewodnika i udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Mimo zmęczenia i długiej podróży wszystkim uczestnikom dopisywały humory. Każdy kto chce przekonać się jak było fajnie w Ojcowski Parku Narodowym może obejrzeć galerię naszych „wycieczkowych” zdjęć.  Zapraszamy!